![]() |
Maruszczyk Elwood 5a Custom - Wersja do druku +- basscity.eu (https://basscity.eu) +-- Dział: dzielnice (https://basscity.eu/forum-1.html) +--- Dział: dzielnica basowa (https://basscity.eu/forum-6.html) +---- Dział: aleja testerów (https://basscity.eu/forum-22.html) +----- Dział: gitary basowe (https://basscity.eu/forum-24.html) +----- Wątek: Maruszczyk Elwood 5a Custom (/thread-941.html) |
Maruszczyk Elwood 5a Custom - lasheen - 08-11-2011 ![]() www.public-peace.de napisał(a):Construction: bolt-on Opis i recenzja Wygląd i wykonanie Jak powszechnie wiadomo, wygląd jest zawsze sprawą dyskusyjną. Zawsze kochałem kształty fenderopodobne, więc jak dla mnie ten Elwood jest jednym ze śliczniejszych basów, jakie widziałem. Sunburst jest może dość "pospolity", ale uważam, ze jest to jedna z najładniejszych wersji kolorystycznych stworzonych do tej pory. Lakier położony równiutko, nie jest zbyt gruby, także spod niego pięknie przebija się faktura drewna. Co do gryfu, to przecież wszyscy wiedzą, że klon z czarnym bindingiem i prostokątnymi markerami to najlepsze połączenie ever ![]() Niestety, jeśli chodzi o wykonanie, to nie jest już tak różowo. Po dwóch dniach grania odpadł mi potencjometr volume. Oczywiście zostało to szybko naprawione, a ja w ramach rekompensaty dostałem thumbrest, ale niesmak jednak pozostał. Żałuję także, że zarówno binding jak i markery są malowane. Za to niestety ocena w dół. Nie można natomiast przyczepić się do mostka i kluczy, które są naprawdę solidne, ciężkie i raczej nie ma możliwości, żeby z czasem się "zużyły". Gryf jest naprawdę wygodny, dość wąski. Rozstaw strun nie jest zbyt szeroki, więc nawet ja z moimi małymi dłońmi, jestem w stanie bez problemu zagrać jakieś szybsze partie na strunie B. Elektronika Tutaj mogę powiedzieć tylko, że preamp Glockenklang sprawdza się bardzo dobrze. W trybie aktywnym używamy 4 gałek: volume (która jest jednocześnie przełącznikiem push/pull między trybami aktywnym a pasywnym), balance, bass i treble. Po włączeniu pasywa używamy tylko dwóch potencjonometrów, odpowiedzialnych za głośność i "passive tone". Pomijając nieszczęsny incydent z odpadającym potkiem, nic nie trzeszczy i bardzo gładko chodzi. Brzmienie Pewnie zostanę zlinczowany, ale śmiem twierdzić, że taki aktywny jazz bass brzmi lepiej niż pasywny. Możliwości kreacji brzmienia są przeogromne i przez pierwsze kilka dni po prostu kręciłem gałkami i zachwycałem się różnorodnością. Można uzyskać brzmienia od klasycznego jb z charakterystyczną "szklanką", przez warczący sound z masą dolnego środka, aż po delikatnego, popowego "misia". Podsumowanie Pan Adrian Maruszczyk artystą jest i basta! Elwood 5a jest instrumentem wszechstronnym, który sprawdzi się pewnie we wszystkich gatunkach muzycznych. Nie sądzę, żeby w cenie nowego Elwooda można było znaleźć instrument równie wszechstronny i świetnie brzmiący. Zalety - brzmienie - uniwersalność - wygoda gry - wygląd Wady - "tylko" dobre wykonanie - malowany binding i markery Ogólna ocena: 4,5/6 Sample dźwiękowe: Oba pickupy by lashen92 Bridge by lashen92 Neck by lashen92 Slap by lashen92 |