Zdjęcia Sprzętu!
Piękny!!!
Odpowiedz
(09-17-2012, 03:11 PM)Brylant napisał(a): [Obrazek: 264394_10151054537777844_1473632987_n.jpg]
Masakra. Zajebisty.
Odpowiedz
I thumbrest nawet pod kolor! Świetny Smile
Odpowiedz
Wyczuwam delikatny gas:

[Obrazek: 0197802834_frt_wlg_001.jpg].

Zestrojony do niskiego G i hajda!

Chyba się starzeję, bo mi się Fendery zaczynają podobać.
Takie tam granie. 

Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Odpowiedz
(09-17-2012, 03:11 PM)Brylant napisał(a): [Obrazek: 264394_10151054537777844_1473632987_n.jpg]

Nie no, cacyslina
Odpowiedz
bratekr: po co tak nisko?
ludzie zapominają czasem, że ciężar to nie tylko strojenie, ale i harmoniczne..
gdy grałem w SpecialGuest nikt nie wierzył, że stroimy się do E
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
Adam - wiem o tym. Stroimy się niby do C, ale potrzebuję czasem jeszcze niższej struny do akcentowania. O harmonicznych wiem - Sabaci gnietli przy stroju do E, więc spoko Smile. Co nie zmienia faktu, że w C precel mój sprawuje się znakomicie.
Takie tam granie. 

Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Odpowiedz
Ot właśnie, to co piszesz Burn jest świętą prawdą. Dla mnie kosmiczne są te stroje A0 itp.- niech sobie je ludzie lubią, ale kurka, da się grać ciężko i nawet właśnie w E standard. Przykład - Rustedzi Rumcayza (jeżeli nic nie kombinowali w stroju w tych ostatnich nagrywkach). Imho to brzmi ciężej niż te wszystkie pedalskie metalcore'y w C i innych, niższych strojach Smile
Kiedy zapoznawałem się z twórczością Tool'a, trudno było mi uwierzyć, że większość utworów grają w drop D (w którymś kawałku chyba byli zestrojeni do B, nie pamiętam dokładnie- był to generalnie wyjątek), bo wszystko brzmiało soooo low.

Tak na prawdę dobre brzmienie załatwia jakieś 70% "ciężkości". Reszta to właściwie współbrzmienie całego zespołu + kompozycje.
Odpowiedz
Black Coven stroi się do C, ale główne riffy są w F, C to właśnie struna do schodzenia w dół, czy gramy jakby półton w górę Wink

w Sphere gram w B, ale świadomie używamy raczej jasnych brzmień, a np. takie Vital Remains gra w D i wcale nie braknie dołu i mocy Smile

PS: Fabian, mam wrażenie, że Bartkowi chodziło o to, że nawet w C jeszcze daje radę, bo niektóre basy kiepsko już brzmią w niskich strojeniach.
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
Na flatach w E chodził super, na roundach w E podobnie. Zestrojony do B też chodzi super. Ogółem - bardzo zadowolon jestem.
Akurat to, co gramy fajniej chodzi w C niż w D, więc decyzja była jednoznaczna, chociaż niekoniecznie chciałem się zestrajać. Przez to musiałem kupić precla Wink.
Takie tam granie. 

Czy ta mordka jest taka, na jaką zasłużyło to forum?
[ ] tak
[ ] bardzo tak
Odpowiedz
Nie każdy instrument zabrzmi dobrze zestrojony poniżej pewnego pułapu... A mam wrażenie, że większość tych mądrych wypowiedzi dotyczy sytuacji, kiedy delikwent przestroił jakiegoś 34" na cienkich strunach robiąc gumę od majtek i stwierdził, że nisko jest po chuju Big Grin Mam rację? Jak nie, to podawać konkretne przykłady ze swojego doświadczenia Wink
Odpowiedz
nie o to chodzi, drogi OMSONie Emotka_2755
młodziany często stroją do Ą, bo "meszuga brzmi ciężko", a bas niskie F# ma na granicy słyszalności.. brak świadomości, że niskie strojenie wymaga wtedy wysokiej klarowności uzyskanej przez wyższe harmoniczne.
Chopy z Meszugi użyły niskiego strojenia świadomie, nie celem uzyskania brzmienia bogatszego o dół, tylko celem uzyskania specyficznego brzmienia, bogatego w klekoty. Więcej niskich harmonicznych można uzyskać choćby inaczej się nagłaśniając, czy inaczej atakując strunę.
Często w bardzo niskim strojeniu problemem okazuje się panowanie niedoświadczonego instrumentalisty nad struną, kłopot z doborem sprzętu (od skali instrumentu, przez przetworniki, aż po wzmacniacze) i w efekcie kupiaste brzmienie, zamiast prawdziwego ciężaru..*

Myślę, że 2 wydane w tym roku materiały na których nagrywam będą tego ciekawą ilustracją użycia strojeń i harmonicznych - niżej strojone, a jasno brzmiące Sphere i wyżej strojone, a bardzo niskie Black Coven.


*nie piję tutaj do umiejętności Bartka, ale mi w szybkim graniu ciężko panuje się nad B, a grania w G sobie szczerze nie wyobrażam.. kiedyś kombinowałem niżej, ale na szczęście mi minęło i ciężar osiągam innymi środkami Smile
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
Wszystko to prawda - dobry przykład gitara zestrojona do niskiego Fis - Meshuggah jak sto kutasoof (testowaliśmy na stacku Marshalla i jakimś Ibanezie z blackoutsem - strojenie robi swoje bez dwóch zdań) Wink Warto tutaj rozwinąć myśl, która podjąłeś Burn, tj. dodawanie wysokich harmonicznych przy niskim strojeniu i niskich w wyższym. Z jakich przyczyn? Smile A no właśnie Wink Jak ktoś stroi poniżej B, zaczyna być mało klarownie (chyba że konstrukcja instrumentu/użytych strun to kompensuje) - tutaj ratuje sound dodawanie wyższych harmonicznych (bo niskie i tak już występują to po co?). Z normalnym strojem jest w drugą stronę - jest zazwyczaj klarowanie, ale cienkawo (tutaj też kwestia konstrukcji/uzytych strun oczywiście), ale miło jest posłuchać takiego soundu, gdzie dodane są niskie harmoniczne. Znika wtedy wrażenie "cienkości"

Ale najważniejsze jest to co napisałeś - czyli świadome używanie danego stroju wraz z jego zaletami i wadami...

I na koniec prawda wynikająca z czystej fizyki: menzury nie oszukasz Wink Dlatego bardzo ciekawy jestem jakby zagadał taki Marcus V zestrojony do G tj. najgrubsza struna konkretnie mówiąc Wink
Odpowiedz
oszukasz oszukasz Wink ciężka główka i ciężki mostek w jazzbassie spokojnie pozwalają stroić się nisko bez utraty klarowności mimo menzury 34".
Co do dodawania harmonicznych to jest ono konieczne - nie tylko jeśli chodzi o klarowność, ale też i o odbiór muzyki - nie upchamy całych gitar w pasmie do 500Hz Wink
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz
(09-17-2012, 10:16 PM)Burning napisał(a): oszukasz oszukasz Wink ciężka główka i ciężki mostek w jazzbassie spokojnie pozwalają stroić się nisko bez utraty klarowności mimo menzury 34".

No to nastrój przynajmniej do A i zobaczymy Emotka_2755
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 83 gości