próbki waszych basów
Wrzuciłem jeszcze bezprożnego Ibaneza. 10 próbek. Ma wszak 2 humbuckery z rozłączanymi cewkami Wink

http://basscity.eu/thread-7498.html
Odpowiedz
Fajny bas,dobrze panujesz nad intonacją wychodzi pewnie doświadczenie na Malinku,ale ten humby mi się totalnie nie podobają.Podobnie brzmiał mój były Mensinger,podobał mi się dopiero jak solartron mi zrobił rozłączanie cewek na humbie.Jak przełaczasz na single zaczyna brzmieć bez zamułki.Nie myślałeś o tym żeby wyprobować inne pickupy np.Big single?



Humma Kavula


Odpowiedz
Wiesz, w kontekście żywego zespołu sam singiel (używam tylko przystawki mostkowej) jest za ostry, cały dół ginie. Nie będę zmieniał pickupów - nie widzę sensu inwestowania grubej kasy w bas, za który dałem 850 zł i który nie jest docelowy (choć bardzo go lubię) Wink
Odpowiedz
Iiii Alembic na 2-miesięcznych powlekanych Olympiach za 50 zł:

http://basscity.eu/thread-7502.html

Zapraszszsz.
Odpowiedz
Brzmi jak moje próbki.Podejrzewam że masz ten sam bas.

Humma Kavula

Odpowiedz
Cały wysiłek psu w dupę.

*mrgeren*
Odpowiedz
Nikt z Alembikowiczow nie nagral dotad harmonicsow, a te super wybrzmiewaja na tej konstrukcji jak sie nawet o milimetr przesunie pan w kierunku mostkowej. Oczywisice w kazdym basie tak jest ale tu roznica w wybrzmiewaniu na przystawce gryfowej vs mostkowej jest olbrzymia. Poza tym mam wrazenie ze roznice glosnosci sa bardzo mocno wyczuwalne przy tej elektronice, wszystko jakby to samo jak na innym basie z 2 przystawkami ale kilka razy glosniej. Kto wie czy nie chodzi o podbicie srednich czestotliwosci o 9db? Ciekawe co chcieli osiagnac? I z tym pytaniem zostawiam forumowiczow na wtorek 22 marca.
Odpowiedz
Chyba będę musiał.
Odpowiedz
Dobra, zrobiłem.

https://soundcloud.com/dreamdigger/alembic-harmonics - najpierw obie przystawki na full, potem mostkowa na full, gryfowa na k. 15%.

Do tego w gratisie dorzucam odrobinę tappingu z chorusikiem: https://soundcloud.com/dreamdigger/alembic-tapping
Odpowiedz
(03-27-2016, 09:58 PM)Basstard napisał(a): Dobra, zrobiłem.

https://soundcloud.com/dreamdigger/alembic-harmonics - najpierw obie przystawki na full, potem mostkowa na full, gryfowa na k. 15%.

W stosunku do przeciętnego jazza niestety te flażolety nie porywają mnie osobiście...

Dla przykładu na szybko wyciąłem z jakiegoś starego nagrania:
https://soundcloud.com/blazejdomanski/harmonics

Ibanez jazz fretless: mahoń, brzoza, klon, heban. Pickup Fender original w SWR SM900 chyba jeszcze nawet przed modyfikacją.

P.S. Kurcze... Ten twój Westone ma znacznie więcej charakteru niż Al i pasuje bardziej przynajmniej do 90% muzyki. Taki trochę dziwny, ale zajebisty z niego precel.
Rozumiem, że Al to trademark tone. I świetny egzemplarz się trafił. Tylko, że on wymaga, aby muzykę pod niego robić. Trochę jak samochód do jazdy wyłącznie po torze wyścigowym.


1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
(03-28-2016, 12:55 AM)Alfik napisał(a):
(03-27-2016, 09:58 PM)Basstard napisał(a): Dobra, zrobiłem.

https://soundcloud.com/dreamdigger/alembic-harmonics - najpierw obie przystawki na full, potem mostkowa na full, gryfowa na k. 15%.

W stosunku do przeciętnego jazza niestety te flażolety nie porywają mnie osobiście...

Dla przykładu na szybko wyciąłem z jakiegoś starego nagrania:
https://soundcloud.com/blazejdomanski/harmonics

Ibanez jazz fretless: mahoń, brzoza, klon, heban. Pickup Fender original w SWR SM900 chyba jeszcze nawet przed modyfikacją.

Ciebie nic nie zachwyca w stosunku do Jazza Tongue Pamiętaj, że wiele jest w paluchach, a Twoja próbka jest ugrana srylion lepiej, niż moja Wink

(03-28-2016, 12:55 AM)Alfik napisał(a): P.S. Kurcze... Ten twój Westone ma znacznie więcej charakteru niż Al i pasuje bardziej przynajmniej do 90% muzyki. Taki trochę dziwny, ale zajebisty z niego precel.

Wot, basik za poniżej tysiąca Big Grin

Btw, miałeś do czynienia z przystawkami Merlina? Bo fenderowskie zdrożały, a chcę wincy górki. W Westonie jest kopia DiMarzio, ztcw. A może, jak niektórzy sugerują, wystarczy zmienić potka? Mam na biurku fenderowskiego, 250 K.

(03-28-2016, 12:55 AM)Alfik napisał(a): Rozumiem, że Al to trademark tone. I świetny egzemplarz się trafił. Tylko, że on wymaga, aby muzykę pod niego robić. Trochę jak samochód do jazdy wyłącznie po torze wyścigowym.

W tym, co gram, sprawdza się. A i muzę pod niego mam w planach od lat Wink To pierwszy bas, co do którego czuję, że jest przedłużeniem mnie. Potrzebuję jeszcze fretlessa, którego będę tak czuł. Acz obecnie mnie nie stać Sad
Odpowiedz
Jak ma być więcej góry to 500kohm i noload na potencjometr barwy.

To jest chyba NTB więc paradoksalnie coś ala Dimarzio moze się lepiej sprawdzić, bo DiMarzio ma mniej pierwszej harmonicznej, a więcej drugiej niż pickup Fendera. Po twojemu nie będzie mulić...
Tak na moje ucho to ten bas nie potrzebuje dużo więcej góry. Na lepszym preampie niż karta wszystko by się zgadzało.



1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
To nie jest NTB Tongue Po prostu ma podobną konstrukcję deski, co np. widelce Kramera. Od przodu udaje NTB, ale to bolt-on.
Odpowiedz
(03-29-2016, 08:13 AM)Basstard napisał(a): To nie jest NTB Tongue Po prostu ma podobną konstrukcję deski, co np. widelce Kramera. Od przodu udaje NTB, ale to bolt-on.


Jeśli tak to mogę Ci dać na próbę pickup wyciągnięty z Fendera 1979 powinny się dogadać. U mnie i tak leży w szufladzie.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
Abla jeszcze? Stare pickupy mają tendencje do rozmagnesowywania się, robią się "mikrofoniczne" - z jakiegoś powodu je wymieniasz wszak Wink Ale jeśli będzie banglał i doda Łestonu pazurka, którego troszkę dziś mu brak, ile będziesz zań miauczau?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 11 gości