09-21-2011, 10:32 AM
(09-20-2011, 01:31 PM)Criswell napisał(a): Dzięki. A eq i comp?
Indywidualna kompresja na poszczególne składniki, to jedno - ale zainteresuj się tzw. kompresją równoległą (parallel comresion/NY compression) całych bębnów: http://www.hometracked.com/2007/03/31/pa...rum-tones/
Pomocny jest też ten interaktywny przewodnik po charakterystyce instrumentów, jeśli chodzi o wprowadzanie korekcji podczas miksu:
http://www.independentrecording.net/irn/...isplay.htm
Niestety jest tak jak Burning napisał - każdy miks stanowi indywidualny przypadek - nie ma ujednoliconych zasad, tylko ogólne, od których można wyjść.... Zasadą jest natomiast, usuwanie składowej stałej już na wczesnym etapie miksu, podcinanie czego się da poprzez filtr górno-przepustowy (high-pass), oraz podcinanie wąsko na eq a podbijanie szeroko (Q - parametr dobroć). Informacji trza poszukać na sieci co i jak (kompresja, eq).
(09-20-2011, 12:12 PM)Burning napisał(a): To zależy jak wolisz: zza bębnów, czy sprzed publiki?
Toontrack ma automatykę w tym względzie (jeden button odwraca cała orientację). Tyle tylko, że te"gotowce" są chujowe nawet w SD 2.0

Posłuchaj sobie, jak to gada z presetem Andy Sneapa (szczególnie jeśli chodzi o panoramę właśnie). Dla mnie zajebongo!
