12-26-2011, 10:06 PM
@bisq
dziękuje za namiar na struny
niestety przyda się dopiero przy następnym zamówieniu
@omson
1. grane z opuszka nie z paznokcia fretless z paznokcia nie brzmi mi zbyt dobrze.
2. nie mam basówki na której mam struny przez korpus - nie jestem Ci w stanie nagrać takich sampli
@Paka
Największe różnice słychać na pickupie mostkowym i stalowych strunach. Na niklowanych które są sztywniejsze i ciemniejsze różnicy prawie nie słyszę. Na Musicmanie ze względu na bardzo zmieniającą barwę elektronikę też nie za bardzo ale np na grafitowym Cutlasie Demanu w trybie pasywnym była już mocno zauważalna. Tak jak pisałem kiedyś rożnice zauważyłem po raz pierwszy podczas porównań z basówką Mirka Wiśniewskiego, która podobna rocznikiem i brzmieniem, zawsze deklasowałą moją siennę "żywością" brzmienia do czasu właśnie gdy nie pozbyłem się pickguardu tak jak on - góra się otworzyła i okazało się wtedy, że wole swoją
@wszyscy
Panowie te eksperymenty mają otworzyć WASZE uszy. Wszyscy wiemy, że artykulacją zdziałamy więcej niż pickupami drewnem płytkami lampami itd. Niuansów typu kabel pickup płytka, czy rodzaj drewna na podstrunnicy z pewnością nie usłyszałbym na koncercie... byłbym szczęśliwy gdybym usłyszał co basita zagra... Natomiast w studiu jeśli ktoś lubi otwarte selektywne brzmienie basu wszystkie środki, które mu w tym pomogą są dobre. Jeśli wasza artykulacja jest dobra gracie dobre piosenki w dobrych aranżacjach... to tego co zrobicie mostkiem strunami pickupami rodzajem drewna kablami lampami płytkami nie zrobicie później eq na miksie... Podobnie jak podczas miksu nie ma narzędzi do ratowania źle postawionych mikrofonów podczas nagrania. To działa także w drugą stronę - jeśli ktoś skręca gałkę tone i lubi grać na starych strunach bo wytraciły górkę - to nie ma sensu zaprzątać sobie uwagę tego typu niuansami i tym, że lampy ECC803S tesli mają bardziej otwartą górę i sztywniejszy dół niż któryś tam modele EHX... Jeśli tego nie słyszycie to dajcie realizatorowi wykonywać swoją pracę... chce wam dać inny kabel albo preamp... lata godzinę poprawiając i zmieniając mikrofony. Walczy o to aby dostroić bębny do tonacji chociaż nigdy nie słyszeliście o takiej potrzebie... każe perkusiście zmienić pałki bo talerze nie brzmią. Pozwólcie mu pracować... może a nóż się chłop zna i będzie lepiej...
Czym więcej będziecie wiedzieć o swoim brzmieniu (w skali macro i micro) i tym jak je kształtować dla swoich potrzeb tym lepiej dla finalnego brzmienia waszego zespołu.
Pozdro!
P.S.
Od jutra ćwiczymy - święta się skończyły...
dziękuje za namiar na struny


@omson
1. grane z opuszka nie z paznokcia fretless z paznokcia nie brzmi mi zbyt dobrze.
2. nie mam basówki na której mam struny przez korpus - nie jestem Ci w stanie nagrać takich sampli
@Paka
Największe różnice słychać na pickupie mostkowym i stalowych strunach. Na niklowanych które są sztywniejsze i ciemniejsze różnicy prawie nie słyszę. Na Musicmanie ze względu na bardzo zmieniającą barwę elektronikę też nie za bardzo ale np na grafitowym Cutlasie Demanu w trybie pasywnym była już mocno zauważalna. Tak jak pisałem kiedyś rożnice zauważyłem po raz pierwszy podczas porównań z basówką Mirka Wiśniewskiego, która podobna rocznikiem i brzmieniem, zawsze deklasowałą moją siennę "żywością" brzmienia do czasu właśnie gdy nie pozbyłem się pickguardu tak jak on - góra się otworzyła i okazało się wtedy, że wole swoją

@wszyscy
Panowie te eksperymenty mają otworzyć WASZE uszy. Wszyscy wiemy, że artykulacją zdziałamy więcej niż pickupami drewnem płytkami lampami itd. Niuansów typu kabel pickup płytka, czy rodzaj drewna na podstrunnicy z pewnością nie usłyszałbym na koncercie... byłbym szczęśliwy gdybym usłyszał co basita zagra... Natomiast w studiu jeśli ktoś lubi otwarte selektywne brzmienie basu wszystkie środki, które mu w tym pomogą są dobre. Jeśli wasza artykulacja jest dobra gracie dobre piosenki w dobrych aranżacjach... to tego co zrobicie mostkiem strunami pickupami rodzajem drewna kablami lampami płytkami nie zrobicie później eq na miksie... Podobnie jak podczas miksu nie ma narzędzi do ratowania źle postawionych mikrofonów podczas nagrania. To działa także w drugą stronę - jeśli ktoś skręca gałkę tone i lubi grać na starych strunach bo wytraciły górkę - to nie ma sensu zaprzątać sobie uwagę tego typu niuansami i tym, że lampy ECC803S tesli mają bardziej otwartą górę i sztywniejszy dół niż któryś tam modele EHX... Jeśli tego nie słyszycie to dajcie realizatorowi wykonywać swoją pracę... chce wam dać inny kabel albo preamp... lata godzinę poprawiając i zmieniając mikrofony. Walczy o to aby dostroić bębny do tonacji chociaż nigdy nie słyszeliście o takiej potrzebie... każe perkusiście zmienić pałki bo talerze nie brzmią. Pozwólcie mu pracować... może a nóż się chłop zna i będzie lepiej...
Czym więcej będziecie wiedzieć o swoim brzmieniu (w skali macro i micro) i tym jak je kształtować dla swoich potrzeb tym lepiej dla finalnego brzmienia waszego zespołu.
Pozdro!
P.S.
Od jutra ćwiczymy - święta się skończyły...
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)