03-22-2012, 12:34 AM
(03-21-2012, 11:02 PM)artur napisał(a): Alfik doprecyzuj o co kaman z thumbem: dla mnie jest to najbardziej podatne zwierze na art. jaki miałem. I buzzard mi tez nie lezy, ponoc ma to byc bas modernvintage
Artur jak dla mnie jedynym basem który ma mięso tutaj jest single cut thumb. Ma duże body i pomimo, że to nie jest moje brzmienie widze dla niego zastosowanie - on ma z czego warczeć reszta warwicków thumb ma fajnie umieszczone pickupy ale za mało mięsa z samego drewna wsłuchaj się jest naprawde duża rożnica między nim a pozostałymi. Najżywiej dźwięczniej brzmi vampire zwróć uwagę, że top z klonu i lakier twardy daje mu żywości w górze - jak dla mnie byłby z tego dobry bass do gry solo. Z kolei z elektroniki najlepiej brzmi Steve Bailey... Jedyny Warwick który się nie ksztusi jak dla mnie i ma ładny środek i alikwoty w górze. Widać, że mec nastawiony, jest na to aby się łatwo grało i ta elektronika ma straszną kompresję... większość sztuczek które ten Pan dość nonszalancko gra na thumbie po prostu nie odezwała by się na klasycznym basiwie a tu unifikacja soundu i kompesja i prosze zapierdala aż miło ale za cenę brzmienia. Posłuchaj tych różnic to dobre sample bo grane z tej samej ręki i słychać je pomimo dyskusyjnej jakości dzwięku.
Dla mnie basy na elektronice mec brzmią jak przez limiter - nie ma oddechu troche tak jak byś grał samplami na midi. Jeśli do tego dołożysz drewno nastawione na skompresowany dzwięk (egzotyk) i to w zbyt małej ilości otrzymujesz jednowymiarowo brzmiący instrument. Zwróć uwagę, że z czegoś tak prostego jak 51 precision dobry muzyk jest wstanie wydobyć większą paletę użytecznych brzmień brzy pomocy artykulacji niż z większości prezentowanych tu instrumentów które grają jednym brzmieniem niezależnie jak się na nim gra i możesz sobie kręcić gałami ale jak nie mają z czego to nie dodadzą...
gdyby tak połączyć wykończenie i drewno z vampire z dużym singlecutem i elektroniką SD pewnie powstał by warwick który by się mię podobał.
Vampire jest śliczny tak czy inaczej.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor



