W związku z ostatnią wymianą zdań z Błażejem i tym, że pojawiło się kilka wątpliwości, pytań i zażaleń dotyczących sprzętu poprosiłem konstruktora TH-Crossa o odniesienie się do tych kwestii.
Nie jest to kij w mrowisko ani granat zaczepny, chciałbym po prostu udostępnić więcej informacji na tematy, które zostały poruszone. Posłużę się konkretnymi pytaniami.
KOŃCÓWKA MOCY
"Większość kolum 4x10 ma w tej chwili 700-1000wRMS po co robić wzmacniacz stereo 2x350w..."
Właśnie dlatego jest opcja mono 750Wat, która umożliwia dopasowanie do takich kolumn.
TH-Cross ma dwie opcje 750Wat i 2x375W i w praktyce nie chodzi tu o wzmacniacz stereo tylko BIAMP czyli dwa niezależne wzmacniacze do każdej z kolumn (opcja stereo też możliwa). Jeśli mamy np. dwie kolumny to można je podłączyć razem do jednego wyjścia lub rozdzielić na dwa osobne wzmacniacze. Wówczas można regulować balansem głośności pomiędzy kolumnami co daje dodatkowe możliwości w ustawieniu brzmienia zestawu. Poza tym takie rozwiązanie daje dużo swobody przy konfiguracji kolumn pod względem dopasowania mocy i impedancji kolumn do wzmacniacza. Mam nadzieję że to wyjaśnia sprawę.
"po co robić wzmacniacz stereo 2x350w... W mostku zawsze będzie brzmieć gorzej niż dedykowana końcówka monoblokowa."
Skoro opcja Bridge nie jest dla Ciebie właściwym rozwiązaniem to napisz do Edena, SWR’a czy Ampeg’a i zapytaj dlaczego tak robią (patrz dla przykładu Eden WT-800, SWR SM-900 czy Ampeg SVT 4 pro). Będziesz mógł im zarzucić dokładnie to samo co nam lub zaakceptować ich rozwiązanie bo jest bardziej amerykańskie. Dla wyjaśnienia większość wzmacniaczy tranzystorowych powyżej 700Wat przy 4ohm to często układy mostkowe lub klasa „D”.
Odnośnie mocy:
”Wzmacniacz TH Cross. Podobna sprawa jak przy paczkach niby 750W a zatykał się przy połowie głośności z jaką pracowało SM900 SWR’a i grał znacznie ciszej niż Epifani PS400. Po co chwalić się mocą której nie ma.”
Tutaj opinia na ten sam temat po testach przeprowadzonych przez niemiecki Gitarre & Bass w 2008 roku.
„Wizytówką najmocniejszego wzmacniacza z oferty Taurusa jest wiarygodna ilość mocy przekazywana na kolumny, charakteryzująca się harmoniczną, zaokrągloną podstawą brzmieniową przy właściwej sile, soczystym brzmieniu i przejrzystości w obsłudze. Head TH-Cross pracuje z dwoma oddzielnymi wzmacniaczami w trybie biamp, stereo lub mono co otwiera szczególne perspektywy przy doborze kolumn i daje zapas mocy, który pozwala użytkować go niezwykle wydajnie.”
EQUALIZER
„fatalny EQ jeden z najgorszych jaki słyszałem. Bass na oko filtr aktywny drugiego rzędu wystrojony półkowo na około 100Hz. Znakomicie dodający muła i rozfazowujący sygnał. Podbicie następuje w pasmie, w którym najczęściej buczą samochody i kluby”.
Według Ciebie dobry EQ powinien mieć Bass zestrojony na 40Hz a nie na 100Hz. Prawda jest taka, że dokładnie takie pasmo dla basu stosujemy od dawna (40Hz). Zawarty tutaj pogląd jest identyczny z naszym. Nie potrafię się odnieść do tego dlaczego słyszysz zupełnie coś innego i piszesz, że zamulamy setką Hz.
DRIVE
"Brzmienie jak przez mgłę wycofany atak, nie muzycznie mydłowato brzmiący drive zamulający artykulację."
Takie frazesy może napisać każdy ponieważ nie da się tego pomierzyć, oczywiście masz do tego prawo ale to Twoje subiektywne zdanie i uszanuj opinię innych.
Prawda jest taka, że na bazie właśnie tego DRIVE powstał nasz efekt podłogowy ABIGAR. W TH-Crossie wykręcisz prawie to samo co w Abigarze.
Zapytaj Marcusa Millera dlaczego ma go w swoim pedalbordzie i nie zarzucaj że pewnie go używa bo dostał za darmo, bo tak sugerujesz >> ”może jakiś murzyn jak przyjedzie na trasę to weźmie sobie za darmo i mu zrobimy zdjęcie” . (Twoje słowa)
Tak przy okazji to przydałoby Ci się trochę więcej szacunku dla muzyków skoro z nimi pracujesz na co dzień, w tym momencie obrażasz między innymi Nathana Easta, Riharda Bonę, Feltona Crewsa i innych.
Może kiedyś będziesz miał okazję ich nagrywać. Co im powiesz? Żeby wymienili sprzęt na inny bo ten się nie nadaje, zamula i wali siarą!!! Może mają jeszcze zbyt małe doświadczenie na swojej muzycznej drodze aby właściwie ocenić jakość sprzętu. Może przed wyborem sprzętu powinni się najpierw konsultować z Tobą.
SYSTEM MLO.
„MLO system DBS... basista nie jest idiotą i umie ściszyć wzmacniacz jak podbije bas”
Zapewniam Cię że nie ma tam żadnego ściszania w ten sposób wycofywał byś cały sygnał.. System ten gwarantuje to, że kręcąc basem, kręcisz basem a nie sygnałem wyjściowym. Jeżeli podczas koncertu stwierdzisz, że trzeba zmienić coś w EQ to na Taurusie po prostu to zmieniasz i nie musisz korygować głośności.
PODSUMOWANIE
Ja jako konstruktor nie mogę i nie chcę się wypowiadać na temat jakości naszego sprzętu czy też krytykować innych. Wiadomo że nawet gdybym chciał to nie będę w tym nigdy obiektywny dlatego słucham zdania muzyków oraz fachowców i wyciągam wnioski.
Oczywiście zachęcam do tego, żeby samemu wyrobić sobie zdanie na temat wzmacniaczy. Pewne wyobrażenie mogą też dać liczne testy w prasie. >> http://www.taurus-amp.pl/media/testy.html
Nie jest to kij w mrowisko ani granat zaczepny, chciałbym po prostu udostępnić więcej informacji na tematy, które zostały poruszone. Posłużę się konkretnymi pytaniami.
KOŃCÓWKA MOCY
"Większość kolum 4x10 ma w tej chwili 700-1000wRMS po co robić wzmacniacz stereo 2x350w..."
Właśnie dlatego jest opcja mono 750Wat, która umożliwia dopasowanie do takich kolumn.
TH-Cross ma dwie opcje 750Wat i 2x375W i w praktyce nie chodzi tu o wzmacniacz stereo tylko BIAMP czyli dwa niezależne wzmacniacze do każdej z kolumn (opcja stereo też możliwa). Jeśli mamy np. dwie kolumny to można je podłączyć razem do jednego wyjścia lub rozdzielić na dwa osobne wzmacniacze. Wówczas można regulować balansem głośności pomiędzy kolumnami co daje dodatkowe możliwości w ustawieniu brzmienia zestawu. Poza tym takie rozwiązanie daje dużo swobody przy konfiguracji kolumn pod względem dopasowania mocy i impedancji kolumn do wzmacniacza. Mam nadzieję że to wyjaśnia sprawę.
"po co robić wzmacniacz stereo 2x350w... W mostku zawsze będzie brzmieć gorzej niż dedykowana końcówka monoblokowa."
Skoro opcja Bridge nie jest dla Ciebie właściwym rozwiązaniem to napisz do Edena, SWR’a czy Ampeg’a i zapytaj dlaczego tak robią (patrz dla przykładu Eden WT-800, SWR SM-900 czy Ampeg SVT 4 pro). Będziesz mógł im zarzucić dokładnie to samo co nam lub zaakceptować ich rozwiązanie bo jest bardziej amerykańskie. Dla wyjaśnienia większość wzmacniaczy tranzystorowych powyżej 700Wat przy 4ohm to często układy mostkowe lub klasa „D”.
Odnośnie mocy:
”Wzmacniacz TH Cross. Podobna sprawa jak przy paczkach niby 750W a zatykał się przy połowie głośności z jaką pracowało SM900 SWR’a i grał znacznie ciszej niż Epifani PS400. Po co chwalić się mocą której nie ma.”
Tutaj opinia na ten sam temat po testach przeprowadzonych przez niemiecki Gitarre & Bass w 2008 roku.
„Wizytówką najmocniejszego wzmacniacza z oferty Taurusa jest wiarygodna ilość mocy przekazywana na kolumny, charakteryzująca się harmoniczną, zaokrągloną podstawą brzmieniową przy właściwej sile, soczystym brzmieniu i przejrzystości w obsłudze. Head TH-Cross pracuje z dwoma oddzielnymi wzmacniaczami w trybie biamp, stereo lub mono co otwiera szczególne perspektywy przy doborze kolumn i daje zapas mocy, który pozwala użytkować go niezwykle wydajnie.”
EQUALIZER
„fatalny EQ jeden z najgorszych jaki słyszałem. Bass na oko filtr aktywny drugiego rzędu wystrojony półkowo na około 100Hz. Znakomicie dodający muła i rozfazowujący sygnał. Podbicie następuje w pasmie, w którym najczęściej buczą samochody i kluby”.
Według Ciebie dobry EQ powinien mieć Bass zestrojony na 40Hz a nie na 100Hz. Prawda jest taka, że dokładnie takie pasmo dla basu stosujemy od dawna (40Hz). Zawarty tutaj pogląd jest identyczny z naszym. Nie potrafię się odnieść do tego dlaczego słyszysz zupełnie coś innego i piszesz, że zamulamy setką Hz.
DRIVE
"Brzmienie jak przez mgłę wycofany atak, nie muzycznie mydłowato brzmiący drive zamulający artykulację."
Takie frazesy może napisać każdy ponieważ nie da się tego pomierzyć, oczywiście masz do tego prawo ale to Twoje subiektywne zdanie i uszanuj opinię innych.
Prawda jest taka, że na bazie właśnie tego DRIVE powstał nasz efekt podłogowy ABIGAR. W TH-Crossie wykręcisz prawie to samo co w Abigarze.
Zapytaj Marcusa Millera dlaczego ma go w swoim pedalbordzie i nie zarzucaj że pewnie go używa bo dostał za darmo, bo tak sugerujesz >> ”może jakiś murzyn jak przyjedzie na trasę to weźmie sobie za darmo i mu zrobimy zdjęcie” . (Twoje słowa)
Tak przy okazji to przydałoby Ci się trochę więcej szacunku dla muzyków skoro z nimi pracujesz na co dzień, w tym momencie obrażasz między innymi Nathana Easta, Riharda Bonę, Feltona Crewsa i innych.
Może kiedyś będziesz miał okazję ich nagrywać. Co im powiesz? Żeby wymienili sprzęt na inny bo ten się nie nadaje, zamula i wali siarą!!! Może mają jeszcze zbyt małe doświadczenie na swojej muzycznej drodze aby właściwie ocenić jakość sprzętu. Może przed wyborem sprzętu powinni się najpierw konsultować z Tobą.
SYSTEM MLO.
„MLO system DBS... basista nie jest idiotą i umie ściszyć wzmacniacz jak podbije bas”
Zapewniam Cię że nie ma tam żadnego ściszania w ten sposób wycofywał byś cały sygnał.. System ten gwarantuje to, że kręcąc basem, kręcisz basem a nie sygnałem wyjściowym. Jeżeli podczas koncertu stwierdzisz, że trzeba zmienić coś w EQ to na Taurusie po prostu to zmieniasz i nie musisz korygować głośności.
PODSUMOWANIE
Ja jako konstruktor nie mogę i nie chcę się wypowiadać na temat jakości naszego sprzętu czy też krytykować innych. Wiadomo że nawet gdybym chciał to nie będę w tym nigdy obiektywny dlatego słucham zdania muzyków oraz fachowców i wyciągam wnioski.
Oczywiście zachęcam do tego, żeby samemu wyrobić sobie zdanie na temat wzmacniaczy. Pewne wyobrażenie mogą też dać liczne testy w prasie. >> http://www.taurus-amp.pl/media/testy.html
Z góry przepraszam za błędy ortograficzne, interpunkcyjne i wszystkie inne.
http://godsownprototype.bandcamp.com/alb...-feel-like
http://godsownprototype.bandcamp.com/alb...-feel-like


