10-13-2012, 08:42 AM
(10-12-2012, 01:59 PM)miklo napisał(a): Bardzo fajnie i prosto wytłumaczone :)
Na szybko tylko dorzucę, że najczęstrza postać substytutu trytonowego, to akord z kwintą zmniejszoną. Dlaczego? Ponieważ kwitna zmniejszona substytutu jest prymą akordu, do którego substytut gramy.
C7 składa się z: C E G A#
Substytut Gb7/-5 składa się z: Gb A# C E
I chodzi oczywiście w tym wypadku o C, które jest prymą C7 i kwintą zmniejszoną substytutu Gb7/-5. Widząc taki akord od razu można się spodziewać, że jest substytutem. Wszystko zależy od kontekstu, ale trzeba być wyczulonym :)
Dobra. Już się nie mądraluję.
Dobrze by było tez jednak, rozjaśniając pewne rzeczy trzymać się pewnych zasad.
Czyli w C7 - nie C, E, G, A# (ponieważ A# jest sekstą), tylko C, E, G, Bb (ponieważ jest to C7).
O tyle to jest istotne, aby sobie to poukładać jeszcze lepiej w głowie.
p.s. A# i Bb, to są dźwięki o tej samej wysokości, lecz ich nazwa jest bardzo ważna jeżeli chodzi o kontekst harmoniczny.