11-21-2012, 06:59 PM
Śledzę z ukrycia (
) ten temat , choć miałem tylko reverb Taurusa , tym bardziej ,
że gości tu bezpośredni Przedstawiciel chyba najpoważniejszej , polskiej "basowej" firmy
Jak czytam , padł pomysł zbudowania stomboxa typu preamp+drive+dibox.
Jakbym mógł coś sugerować , jako "basowy audiofil".
Kanał czysty jak najbardziej mógłby być półprzewodnikowy z wymyślną barwą typu full-parametric EQ
i barwą w układzie James'a ( czyli klasyczne HiFi )
z użyciem naprawdę niskoszumnych i dynamicznych OP czyli nie TL072 lecz np OPA270.
Zasilanie może i 9V , ale w wewnętrzną przetwornicą do +/-15.
Kanał drive bezwzględnie na jakiejś niskonapięciowej , popularnej lampie ( ECC88 ? ) z przetwornicą dyskretną do np 90V
i korekcja klasycznie gitarowa (Treble , Middle , Bass ,6bc/oct) ( zmodyfikowany układ Marshalla czy Fendera ) , aby uzyskać
prawdziwie lampowy charakter brzmienia.
Użycie dwóch różnych typów korektorów , niejako "natywnych" dla każdego z torów (solid/tube)
znakomicie "uwiarygadnia" ich brzmienie i podnosi jakość/komfort użytkowania ( moim zdaniem ).
Kanału musiały by pracować równolegle z możliwością miksy/balansu.
Fontanny typu "boost" , "mute" , "tuner out" , "loop" to sprawy oczywiste.
Warto by przemyśleć sprawę wyjścia "Direct Out" , jako bardzo przydatnego do rejestracji w studio.

że gości tu bezpośredni Przedstawiciel chyba najpoważniejszej , polskiej "basowej" firmy

Jak czytam , padł pomysł zbudowania stomboxa typu preamp+drive+dibox.
Jakbym mógł coś sugerować , jako "basowy audiofil".
Kanał czysty jak najbardziej mógłby być półprzewodnikowy z wymyślną barwą typu full-parametric EQ
i barwą w układzie James'a ( czyli klasyczne HiFi )
z użyciem naprawdę niskoszumnych i dynamicznych OP czyli nie TL072 lecz np OPA270.
Zasilanie może i 9V , ale w wewnętrzną przetwornicą do +/-15.
Kanał drive bezwzględnie na jakiejś niskonapięciowej , popularnej lampie ( ECC88 ? ) z przetwornicą dyskretną do np 90V
i korekcja klasycznie gitarowa (Treble , Middle , Bass ,6bc/oct) ( zmodyfikowany układ Marshalla czy Fendera ) , aby uzyskać
prawdziwie lampowy charakter brzmienia.
Użycie dwóch różnych typów korektorów , niejako "natywnych" dla każdego z torów (solid/tube)
znakomicie "uwiarygadnia" ich brzmienie i podnosi jakość/komfort użytkowania ( moim zdaniem ).
Kanału musiały by pracować równolegle z możliwością miksy/balansu.
Fontanny typu "boost" , "mute" , "tuner out" , "loop" to sprawy oczywiste.
Warto by przemyśleć sprawę wyjścia "Direct Out" , jako bardzo przydatnego do rejestracji w studio.