(03-29-2013, 02:22 PM)PatNewski napisał(a):Cytat:Z chęcią bym poczytał/podyskutował o wielu rzeczach związanych z aparatem gry, sposobami artykulacji - dla mnie to temat dalece ciekawszy niż rodzaj magnesów w pickupie, które mam w rzyci i nawet o tym nie czytam. Ciężko o tym się pisze (o technice gry), ale chyba nie jest to niewykonalne...
Cytat:Bo to trudniejsze..
zarówno trudniej to zrobić, jak i trudniej to opisać.
Łatwiej zmienić sprzęt na inny, łatwiej też napisać co to zmieniło, bo zmiana następuje nagle.
Zaś zmiana w artykulacji następuje płynnie, wskutek codziennych ćwiczeń.
Nawet mi do końca o sprawy artykulacyjne nie chodziło, bo to jest według mnie tak samo drugorzędne jak sprzęt - ćwiczenie ubogich w treść muzyczną disco groove'ów do poziomu laboratoryjno-studyjnego raczej bardziej muzykalnymi osobami nas nie uczyni, tak samo jak ciągłe wymienianie sprzętu. Wolałbym coś w rodzaju basowego Music Theory and Analysis z forum allaboutjazz.com, takie dyskusje dopiero poszerzają punkt widzenia. A chyba jakiejś bardziej porządnej edukacji muzycznej, takiej jak otrzymują trębacze, pianiści, itd. dla basistów elektrycznych nie ma, chyba że ktoś wybiera się na akademię muzyczną albo przenosi doświadczenia z kontrabasu. Dlatego zamiast czytać o sprzęcie (chyba że mam jakiś niepokojący problem) wolę ogarniać stare tematy na Talkbassie z Jeffem Berlinem.
No dobra, już kończę ten offtop
i tak i nie...
Ja tam ćwiczę jednocześnie Bacha i laboratoryjne groovy. Musisz mieć jednocześnie i precyzje i muzykalność - tą klasyczną rozumianą przez tworzenie ciekawych melodii harmonii frazowanie itd...
Możesz być najmuzykalniejszy ale jak w studiu nie grasz precyzyjnie następnym razem wezmą kogoś innego.
http://www.youtube.com/watch?v=0TQmEZGhv6Q
Zwróć proszę uwagę, że Mistrz Jeff Berlin charakteryzuje się w tym niezwykle ubogim muzycznie przykładzie notabene jednym z najważniejczych i najbardziej rozpoznawanych riffów basowych rocka progresywnego wszechczasów niezwykle laboratoryjną precyzją.
Riff oczywiście jest banalny muzycznie pentatonika minorowa na najbardziej oklepanym akordzie Em7.






1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)