(02-24-2015, 12:14 AM)citizenkane napisał(a): Nie przesadzacie czasem z tym liczeniem? To krótka powtarzająca się, nienachalna, niewystająca fraza, która wchodzi mega organicznie. Co tu liczyć? Utwór nie jest może łatwy, ale trudny to on też nie jest. Bez osobistych wycieczek.
co nie zmienia faktu, że jest to złożenie 5/8 z 7/8 nałożone na 6/4, co powoduje, że wypadało by wiedzieć, w którym miejscu taktu jesteś, gdyż w innym przypadku jakakolwiek próba improwizacji - zmienienie czegokolwiek typu jedej lub dwóch nutek albo niedajpanieborze sekwencji rytmicznej lub przekładka podziału przez bębniarza gwarantuje 90ciu procentom tych, którzy nawet nauczyli się tego riffu "mniej więcej" ze słuchu na pamięć, a nie mają świadomości rytmicznej tego co grają pewną i gwarantowaną wyjebkę i usilne poszukiwania razu w dupie

Dodatkowo masz tam nałożenie legowanych sekstol na ósemki co nie jest proste jeśli ma być perfekcyjnie i równo egzekwowane, a nie jak mi tam panie wyjdzie czy z typową tendencją do wyprzedzania pierwszej nutki z ciągu sekstol aby się "wyrobić" z resztą, lub grania ich pomiędzy 32jkami a sekstolami i odpoczywania na ostatniej w oczekiwaniu na raz...
proponuje np na przykład na początek pograć sobie w kółko taką banalną dwutaktową frazę z metronomem powiedzmy na 50 - 90
![[Obrazek: riff.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/riff.jpg)
zapewniam, że wyczekanie tych ćwierćnut na końcu taktu może być wyzwaniem...
dodatkowo grając tupiemy sobie równe ćwierć nutki, a nie ósemki.
Jak już poczujemy frazę i metrum proponuje dowolnie i powoli rozbudowywać sobie riff rytmicznie np dzieląc poszczególne ósemki na dwie szesnastki lub 3 triolki szesnastkowe ewentualnie dodając sobie coś od siebie cały czas pamiętając o tym gdzie jest RAZ w każdym takcie.
Da nam to z pewnością więcej, niż rozkminianie czy, GL jest podobny w brzmieniu do Wala, czy nie...
Chyba, że komuś zależy jedynie na aspekcie kolekcjonerskim.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)