(02-24-2015, 06:09 PM)citizenkane napisał(a):(02-24-2015, 12:59 PM)Alfik napisał(a): (...)bufor uplastikowia i niszczy cały sound (...)
Rozwiń proszę. Rozumiem że pasywny fender jest zajebisty, i zgadzam się z tym. Jednak nie przychylam się do sugestii aby wszelkie Fodery,Wale, Alembiki, Zony itd brzmiały bardziej plastikowo. Na pewno inaczej, ale tworzyw sztucznych bym jednak w to nie mieszał.
Nie mówię o Warwickach i Spectorach innych EMG/MEC'opodobnych bo to jeszcze inksza inkszość.
Nie chcę się przrganiać argumentami, usiłuję zrozumieć co masz na myśli.
Fizyki nie przeskoczysz.
Układy elektroniczne w basie to bufor i prosty EQ.
1. Jakość zastosowanych elementów nawet w najlepszych preampach outboard ma się nijak do sprzętu klasy np:
http://www.demeteramps.com/index.php?rou...duct_id=51
http://www.mil-media.com/stt-1.html
http://www.ams-neve.com/products/outboar...nnel-strip
są to powszechnie stosowane graty do nagrywania basu w dobrych studiach. Jeśli między tak wysokiej klasy urządzenie a pickup wstawiasz szumiący preampik na bateryjkę to jasne jest, że za brzmienie w tym wypadku odpowiada najsłabsze ogniwo.
2. Urządzenia studyjne pracują zwykle w klasie A z bardzo wydajnymi zasilaczami grzejąc się przy tym niemiłosiernie. Mają zasilacze o wysokim napięciu pracy i bardzo wydajne prądowo. Układ w basówce jest optymalizowany na pracę przez 3 miechy non stop na jedym komplecie baterii... odpowiedz sobie, co będzie miało lepszą odpowiedź impulsową, niższy poziom szumów, lepszą dynamikę, bardziej transparentne brzmienie, lub nie transparentne (charakterne) jeśli jest taka potrzeba.
3. Zakres prostego EQ w preampikach jest zwykle nie wystarczający do tego, aby wykręcić pożądane brzmienie, zarówno w konkretnej sytuacji koncertowej jak i konkretnej sytuacji studyjnej. Ma się też nijak do możliwości EQ nawet w przeciętnym headzie basowym o dedykowanych EQ studyjnych nawet nie wspominając.
4. Bufory zwykle źle pracują z przesterami, gdyż za charakter przesteru głównie odpowiada to jak jego stopień wejściowy pracuje z przetwornikiem.
5. W momencie, w którym preferujesz brzmienie i specyficzną reakcję pierwszego stopnia lampowego w preampie basowym - bufor przejmuje jego rolę i... robi z dźwiękiem to, co zwykłem nazywać jego uplastikowieniem redukując reakcję systemu bas - preamp na niuansy artykulacyjne. Z buforem grasz powiedzmy głośniej ciszej - barwa się nie zmienia.
W układzie pickup pierwszy stopień lampowy lub wysokowydajny tranzystor masz sytuacje, w której ciszej zagrane dźwięki mają zupełnie inne nasycenie alikwotów, niż te mocniejsze tak jak to ma mniej więcej miejsce w instrumencie akustycznym.
6. Wiekszość basów z wyższej półki typu Fodera itd umożliwia wyłączenie preampików, i to się zwykle w sytuacjach studyjnych robi.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)