(12-08-2015, 11:16 AM)Bolem napisał(a):(12-07-2015, 06:41 PM)Gris napisał(a): Podpinam się pod wątek.
Jakich używacie przesterów przy nagrywaniu a czego do gry na żywo?
Chodzi mi o taki siarzące mega przesterowane brzmienie (które w rezultacie z czystym basem zrobi "miazgę" jakby ustawić przesterowany piec gitarowy na uśmiech Romana) jak np. gitara w nagraniach Exploited albo Darkthrone.
Sansamp "ten normalny basowy" BDDI wydaje mi się spoko do gry solo ale do gry sekcyjnej w "ciężkim" składzie ma za mało przesteru.
Big Muff zmiksowany w proporcji 1:4 brzmiał odpowiednio w grze z zespołem
ALE:
zauważyłem ostatnio przy nagrywaniu, że puszczenie drugiej ścieżki basu przez Orange Micro Terror zbierane SM57 na poziome gitar w połączeniu z "czystą" ścieżką basu brzmi tak jak bym chciał.
Tylko teraz jak to przenieść na grę na żywo?
Nie mam finansowej możliwości puszczenia się na oranżadę lub jakiś inny higain. Kostki Metal Zone i RAT dają taki dziwny kaczkopodobny przydźwięk z basem (więcej przystawki pod mostkiem + struny stalowe) i nie mają blendu a wspomniany Big Muff brzmiał do czasu aż usłyszałem się na lampie.
SVT-3PRO do którego się przymierzam nie ma regulacji pętli więc w zasadzie zostaje tylko Sansamp RBI (ma blend) bo "ten dla PSA" nie ma blendu i do tego cena jest dla mnie zaporowa.
Nie chcę żeby się okazało że muszę skończyć z SVT4 i Sansampem dla PSA bo za drogo i za ciężko.
Pomóżcie!
Ja, jak zwykle, polecam 'naturalny blend', czyli po prostu grę na dwa wzmacniacze, jeden przesterowany ze skręconym dołem, drugi czysty. Nie ma problemów z dławieniem się, jest mocno przesterowany środek, jest telepiący spodniami dół, jest punkt, jest diabeł. W ten sposób nagrywałem niedawno epkę w klimatach okołoblackmetalowych i wyszło fajnie, jest zło i jest czytelność przy szybkich szesnastkach.
Do nagrywania popieram w 100%, ale nie wyobrażam sobie wozić i łączyć dwa wzmaki na gigi, chyba że grasz jeden koncert na kwartał i masz czas na zabawę w takie rzeczy.
Może jakies rozwiązanie z pętlą efektów?
EDIT: poza tym już widzę radość w oczach akustyka na dwa sygnały basu w konsoli
