(02-07-2016, 11:37 AM)darczyk napisał(a): W jaki sposób uzyskać takie "przymulone" brzmienie, 90% to Fodera i paluchy, ale te 10%, ta drobinka pozostała, reverb, chorus i dużo środka?
https://www.youtube.com/watch?v=xbBP3VrSTN8
https://www.youtube.com/watch?v=hSQpkGHm-Uc
Na tym drugim filmie od 1:00.
Nowoczesny w miarę głuchy, ale za to równo brzmiący bass prosto w DI.
Trochę delaya i reverbu nie najwyższej klasy. Wystarczy jakiś strymon nie musi być lexicon czy bricasti.
Reszta czyli 95% no może 98% tego brzmienia to artykulacja i muzykalność wykonawcy.
Można to grać nawet na starym dobrym Fenderze ( w miarę lekkim olchowym, bo jesionowy będzie mieć za dużo dzwona i charakteru) tylko gałkę tone trzeba by skręcić do połowy.
(02-07-2016, 08:05 PM)darczyk napisał(a):
Tu jeszcze Weber ze stajni ECM, wydaję mi się, że bardzo podobne brzmienie do wcześniej przeze mnie podawanych.
Trzeba być Eberhardem Weberem.
Na raszpli tylko on jedyny na świecie brzmi w ten sposób.
Znów jest to artykulacja + muzykalność + dobór dźwięków itd.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)