(08-31-2016, 04:43 PM)Rawhead napisał(a): Znowu sie bede przechwalal, ale czekalem na ten moment odkad tylko kupilem ta gitareWiec...
Jest to headless Hohner The Jack Bass Custom V, na licencji Steinbergera. Model z roku 1991 r.
Zaszlo w nim kilka zmian, glownie kosmetycznych, choc nie tylko. Ale to jest wlasnie TEN bass. Lezy mi w lapie tak, jak zaden inny. Dlatego tez postanowilem zabrac sie za niego i zrobic gitare marzen. Miec cos jeszcze bardziej pode mnie. Zajelo to jedyne cztery miesiace...
Zmiany jakie zaszly to:
wymiana podstrunnicy na heban (fabryka polozyla palisander),
nabite progi stalowe (wiec kolejny szlif za 20 lat...),
zalozenie mosieznego siodelka (tutaj fabryka nic nie dala, byl jedynie prog zerowy),
swiecace Luminlay, czyli boczne markery w postaci kropek,
zmiana komory boxu na baterie, inne puszki i inne ich umieszczenie,
nowa komora pod elektornike,
zmiana profilu gryfu (byl gruby jak lopata, a teraz plaski niczym w Ibanezie),
pickupy to single Bartolini,
preamp Aguilar OBP-3 w konfiguracji Vol-Vol-Bass-Mid (push-pull; podbicie srodka)-Treble-switch actyw/pasyw,
wpuszczane w korpus gniazdo blokowane Neutrik,
lakier Titan Ice Black, lekko chropowaty, nie palcujacy sie, nie wycierajacy sie,...
Po wstepnym ograniu moge powiedziec, ze gitara brzmi jak dzwon!
Jestem pod wrazeniem, bo nie sadzilem, ze zmiany beda az tak wielkie.
Mozliwosci ustawiania galek jest mnostwo, wiec jeszcze tematu nie ogarnalem. Nie gralem przez caly ten czas, kiedy czekalem na produkt, wiec jak tylko wroce do formy, to nagram cos.
PS: zdjecia od lutnika, ale dlatego, ze sa ladniejsze od moich. Ja fotografowac nie umiem
Przed tuningiem:
Po tuningu:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Z czego jest korpus w tym basie?
Jaki dokładnie symbol mają pickupy?
Stalowe progi brzmią obrzydliwie na klasycznych pickupach podobnie jak heban na podstrunnicy, ale właśnie z Bartolinim doskonale Ci się to powinno dogadać. Barwa typu nowoczesny Dzwon. Trafny wybór. Jak już musiałeś mieć preamp to trzeba było wstawić Audere. Aguilar jest mocno taki sobie, a tani nie jest.
Generalnie dobrze się to prezentuje.
Twardy lakier akurat bardzo dobrze robi na brzmienie.
Oczywiście pytanie też jak wygląda w tym basie sprawa tzw wilków...
Bo np Tomek Kciuk Jaworski w swoim headlesie Statusa ma do gryfu dokręcony kawał ciężkiego "imadła" z castoramy bo inaczej poprostu ten bass nie brzmi.
1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)