Ja tak czytam i czytam te mądrości.... i podziwiam Was, że potraficie wychwycić, która składowa brzmienia całego instrumentu to mostek. No bo jak mroku wrzucił inny most do tego samego basu i nagrał w tych samych warunkach to okej - test niemalże laboratoryjny.
Ale Alfik piszesz obszernie o różnych mostkach, ale w kontekście zupełnie innych basów, inaczej wykonanych, z innych drewienek itp. Np. punkt 3. o mostkach Fendera - skąd wiesz, że to mostek z lat 70 sprawia, iż bas brzmi "bardzo żywo i środkowo z ciepłym nienapompowanym dołem" a nie ówczesne drewno, technologia itp.
Żeby nie było - nie ma w moim pytaniu żadnej ironii czy podśmiechujków, po prostu ciekawość.
Ostatnio ktoś pytał mnie o mostek z mojej Jabby. Mogłem opowiedzieć mu o walorach użytkowych, ale jak on wpływa na brzmienie to średnio. No bo na jakiej podstawie? Nie wiem na ile to drewno, przystawki a na ile mostek a na ile brak płytki...
Ale Alfik piszesz obszernie o różnych mostkach, ale w kontekście zupełnie innych basów, inaczej wykonanych, z innych drewienek itp. Np. punkt 3. o mostkach Fendera - skąd wiesz, że to mostek z lat 70 sprawia, iż bas brzmi "bardzo żywo i środkowo z ciepłym nienapompowanym dołem" a nie ówczesne drewno, technologia itp.
Żeby nie było - nie ma w moim pytaniu żadnej ironii czy podśmiechujków, po prostu ciekawość.
Ostatnio ktoś pytał mnie o mostek z mojej Jabby. Mogłem opowiedzieć mu o walorach użytkowych, ale jak on wpływa na brzmienie to średnio. No bo na jakiej podstawie? Nie wiem na ile to drewno, przystawki a na ile mostek a na ile brak płytki...
Fender Jazz Bass MIJ 75RS | Fender PB-555 Boxer MIJ -> Line 6 Relay G50 -> PolyTune -> Aphex Punch Factory -> Aguilar Agro -> Dunlop 105Q -> EBS HD350 -> EBS ProLine 410