03-18-2011, 02:50 PM
(03-18-2011, 02:24 PM)gsb napisał(a):(03-18-2011, 12:58 PM)Alfik napisał(a): Biały jazz bass 72 Marcina Pospieszalskiego jest lakierowany na wierzch nitro. Wszystkie strata z tamtego okresu jakie widziałem też. Fullerplast jest przezroczysty - i zawsze był wiem bo kupiłem parę galonów. Fullerplast potrafi pękać, ale zwykle jest tak, że wierzchnia warstwa nitro się ciągnie i matowi a pod spodem fullerplast ewentualnie druga warstwa pouliretanu pęka. Stosowali też biały podkład pod niektóre kolory. Lakier poliestrowy nie schodzi po kontakcie z rozpuszczalnikiem nitro po minucie z korpusuw sunburstach nie mogłeś mieć białego lakieru na podkład... Generalnie 60ties to fullerplast + nitro 70ties to fullerplast + poly + nitro
Co do sunbusrtow i tego co ja widzialem, to moze wytlumaczyc to o czym mowie,
"The sealers Fender used including Fullerplast was clear, not yellow. The yellow seen in the unpainted portions of a 1956 and later Alder body is actually a stain or dye applied under the sealer coat. This was used to simplify the sunbursting process. The Alder bodies are dipped in a vat of yellow stain/dye. Next the Alder body is sealed with a very thin coat of clear sealer (i.e. "Fullerplast"). After drying, the sunburst procedure is continued by spraying the translucent red (starting in 1958) and dark blackish-brown on the edges of the body, which completes the sunburst look. "
....a to by tlumaczylo reszte tego o czym mowilem:
"Also it should be noted that 1968 and later Fenders are not entirely AUC (Aliphatic Urethane Coating). What Fender did was seal the body (as always), and then spray the sunburst colors with lacquer. Now instead of using lacquer as the clear coat over the sunburst, they just sprayed two coats of AUC. Also the face of the peghead stayed entirely lacquer, even though the rest of the neck was spray with AUC."
Trzeba tez pamietac o jednej rzeczy - czym dla nas jest lakier? Bo w wiekszosci przypadkow "lacquer" dla amerykanow to przezroczyste nitro. Wersji malowania Fenderow bylo tyle, ze nie sposob chyba tego pojąć. Byly totalne AUC, byly AUC z fullerplastem i podklaem, bez podkladu, z podwojnym podkladem zamiast fullerplastu, z lakierem nitro bezbarwnym na topie, bez lakieru na topie, z fullerplastem na topie i tak dalej.
Zaraz gdzies odkopie ksiazke Fender Bass History, tam tez cos bylo o tym
znam tą stronę

Trzeba się będzie chyba spotkać


1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor
![[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]](http://i338.photobucket.com/albums/n414/bassalf/1218859243852_f.jpg)