Liczba postów: 4259
Liczba wątków: 5
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
10-09-2012, 02:56 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2012, 02:57 PM przez JA_cek.)
Póki co mam tylko linię melodyczną i dopiero układam harmonię - tonacja fismol, pojawia się w tym A7 (i tam na pewno wcisnę substytut) i pojawia się H7 (tu też można zaszaleć :) )- reszta jest dość otwarta, ale na razie wygląda tak:
(metrum 5/4 - bo tak mi wyszło): ||f#m7|f#m7 A7|f#m7|f#m7 H7||
a w solóweczce to już w ogóle może być jazda :D
(wracam do pracy, po 22 siądę znowu do tego kawałka, może przytulę do tego trochę wina i będzie dobrze :D )
Liczba postów: 4767
Liczba wątków: 17
Dołączył: Jun 2010
Reputacja:
1
Wybacz Jacku, że się wtrącę poza Twoim pytaniem, ale przyszło mi do głowy pytanie.
Czy substytutem będzie też akord półzmniejszony? Na dobrą sprawę też w nim występuje tryton, ale chyba ogólnie chodzi o to, żeby wyjść poza tonację bardziej...
Liczba postów: 16401
Liczba wątków: 6
Dołączył: Mar 2010
Reputacja:
3
10-09-2012, 03:17 PM
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-09-2012, 03:19 PM przez miklo.)
Półzmniejszony, to tak na prawdę dominantowy zagrany od tercji. Dla C7 będzie więc to Em7/-5.
Warto więc naumieć się pentatoniki półzmniejszonej - zamiast kwinty czystej trzeba grać zmniejszoną. Przyda się w solówkach ;)
Gram na nerwach.
Liczba postów: 4259
Liczba wątków: 5
Dołączył: Apr 2010
Reputacja:
0
Loozik, każde pytanie dodatkowe rozwija temat, więc nie roszczę sobie tu monopolu :)