Octavery - jak nisko?
#61
OC-2

Od 20 minuty



Odpowiedz
#62
hehe, właśnie to wideo mnie przekonało, żeby OC-2 kupić. Jak Janek i Bryan mówią, że dobre, to im wierzę. Poza ty Juan Alderte używa w The Mars Volta i brzmi super. Ale prawda, że poniżej C, H (na strunie A) się gubi
Ciekawi mnie efekt Meat Box (DOD?) Czy ktoś zna?

http://youtu.be/CSIMrw-SZ8s

P.S. Jeśli ktoś z was jest w pracy, to przepraszam, że przeze mnie straciliście godzinę oglądając powyższe wideo Wink
Odpowiedz
#63
Wracając do Boss OC 2. Jest to moja kolejna kostka po EHX Multiplexerze, Octabassie od EBS, Octave deluxe od MXR i Boss OC 3.
Pierwsze wrażenia i ustawienia bardzo przypadły mi do gustu. Efekt jest bardzo muzykalny, czuje się że na tej kostce zrobiono bardzo dużo dla muzyki i że jest klasykiem gatunku. Oczywiście gubi się na niskim G i w górnych rejestrach też jest czasami nieciekawie, czasami zapcha się na wysokim D ale mniejsza z tym.
Jestem bardzo miło zaskoczony. Efekt który mam jest japoński(czy to dobrze czy źle to nie wiem) i porównując do OC 3 wypada po prostu lepiej
[Obrazek: 2r3xrid.jpg]
Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
Odpowiedz
#64
(04-06-2012, 06:11 AM)depravedsouls napisał(a): a dlaczego octavery maja problemy z lapaniem dzwiekow jak piszecie,chodzi mi o to czy uklady w srodku sa nie przystosowane nie zrobiono jeszcze takiego efektu ,czy czesci do budowy takiego efektu niema jeszcze.A moze firmy cos kreca.Morpheus drop to tez octaver?
Zasadniczo analogowe octavery się gubią. Wynika to z budowy to tego układu ale długo by o tym pisać. W każdym razie ja modyfikowałem i było znacznie lepiej. teraz mam MXR i na razie nie muszę modyfikować.

www.emcustom.eu [Profesjonalna elektronika dla muzyków]
www.hasiok.art.pl
Odpowiedz
#65
(06-26-2013, 07:29 PM)kosa napisał(a):
(04-06-2012, 06:11 AM)depravedsouls napisał(a): a dlaczego octavery maja problemy z lapaniem dzwiekow jak piszecie,chodzi mi o to czy uklady w srodku sa nie przystosowane nie zrobiono jeszcze takiego efektu ,czy czesci do budowy takiego efektu niema jeszcze.A moze firmy cos kreca.Morpheus drop to tez octaver?
Zasadniczo analogowe octavery się gubią. Wynika to z budowy to tego układu ale długo by o tym pisać. W każdym razie ja modyfikowałem i było znacznie lepiej. teraz mam MXR i na razie nie muszę modyfikować.

Czyli wygrał solówkę z EBS ?

Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
Odpowiedz
#66
(06-26-2013, 07:33 PM)obserwacja napisał(a):
(06-26-2013, 07:29 PM)kosa napisał(a):
(04-06-2012, 06:11 AM)depravedsouls napisał(a): a dlaczego octavery maja problemy z lapaniem dzwiekow jak piszecie,chodzi mi o to czy uklady w srodku sa nie przystosowane nie zrobiono jeszcze takiego efektu ,czy czesci do budowy takiego efektu niema jeszcze.A moze firmy cos kreca.Morpheus drop to tez octaver?
Zasadniczo analogowe octavery się gubią. Wynika to z budowy to tego układu ale długo by o tym pisać. W każdym razie ja modyfikowałem i było znacznie lepiej. teraz mam MXR i na razie nie muszę modyfikować.

Czyli wygrał solówkę z EBS ?
długo miałem EBS z modyfikacją i nie ustępował MXR ale jednak brzmienie MXR'a zaciekawiło mnie bardziej.

www.emcustom.eu [Profesjonalna elektronika dla muzyków]
www.hasiok.art.pl
Odpowiedz
#67
Które octavery mają ładnie brzmiącą górną oktawę?
Odpowiedz
#68
POG Big Grin

Odpowiedz
#69
(06-26-2013, 07:56 PM)macius napisał(a): POG Big Grin

I nie brzmi sztucznie? Smile

http://www.youtube.com/watch?v=67Ef0-gTI...age#t=108s
Odpowiedz
#70
wszystkie mają sound casio z presetem "fleciki 1".
Odpowiedz
#71
ktoś używał EHX Pitch fork ? na yt brzmi zajebiście i dodaje max 3 oktawy w górę/dół...
Odpowiedz
#72
(06-26-2013, 07:55 PM)OMSON napisał(a): Które octavery mają ładnie brzmiącą górną oktawę?

Według mnie tylko Taurus Dexter.
Odpowiedz
#73
Mi się podoba górna oktawa w Digitech Whammy, ale to nie jest oktawer więc nie wiem czy się liczy. No i nie da się stresować głośnością oktaw, zawsze są takie same.
Gram rocka, grunge, covery oraz wesela Cool
Odpowiedz
#74
Ja przez dłuższy czas używałem tylko 3 oktawerów

EBS jeszcze bez truebypasa
Digitech basssynth
TC Gmajor 1

Najlepszy tracking miał digitech, bez problemu F# łapał. EBS komfortowo do A, potem im niżej tym trudniej, by przy F#/F zupełnie buceć
TC Gmajor bardzo sprawnie i szybko buduje harmonię, jednak tylko do A, a nawet H, niżej nawet nie próbuje trafiać w dźwięki - masakra.

Jeśli chodzi o barwę - ebs brzmi fajnie, zaraz potem TC, digitech brzmi bardzo syntetycznie (a jak ma brzmieć syntezator? Big Grin Chodzi o to, ze brzmi plastikowo).
Ponadto EBS pomimo braku true praktycznie nie obcinal pasma, ja nie zauwazalem roznicy. TC tnie ale bardzo niewiele, da sie przezyc. DIGI tnie sporo. Na kiepskim wzmaku nie uslyszysz tego, ze tnie, ale na czyms lepszym znika czysta góra, robi się dźwięk plastikowy i szumi, nawet wyłączony - brak truebypassu. Cóż, zabawka za 100zł.

Jeśli jednak zastosować DIGITECH w zewnętrznie odpalanej true pętli, to uzyskane efekty są całkiem obiecujące i na pewno bardzo tanie. Na pewno świetny stosunek cena/jakość (ciężko to przebić).
A odnośnie cięcia pasma - znajomy bardzo dobry gitarzysta powiedział kiedyś tak: "Jeśli zalety i uzyskany efekt jest w pełni zadowalający, a straty minimalne, to chyba warto?" - I coraz częściej się z nim zgadzam.

Odpowiedz
#75
2 oktawery- Boss OC-3 octave i Boss OC-2 Japan octaver.
oba fajne, OC-3 większy output i większy sustain(cyfrokompresja?), OC-2 realniej oddaje obwiednię dźwięku z basu i ma odrobinę tłustszy sub (50hz?). Poza tym baardzo podobne ( w podstawowym brzmieniu).

A co do tego jak nisko- wydaje mi się być źle zadanym pytaniem w ogóle? W sumie mniej zależy od oktawera a bardziej od basu/ sygnału wchodzącego do oktawera.

OC-3 ogrywałem na kilku basach na różnych setupach, na tracking imo mają wpływ struny i coś co mógłbym nazwać "stałość wysokości dźwięku/sekunda"- Bas musi mieć wyraźnie zaznaczoną wysokość dźwięku sam z siebie (nie może mulić)- brak mi fachurosłownictwa żeby to opisać :] W każdym razie, na starych roundach na bardziej klarownym basie da się uzyskać stabilne F, podczas gdy na mniej klarownym z nówex flatami mogą się pojawić problemy z A- inna sprawa, że ciężko znaleźć jakiś utwór, gdzie ktoś używa faktycznie tak niskich dźwięków z powodzeniem.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości