Hipshot A vs B i aluminium vs mosiądz.
#16
(11-09-2010, 06:03 PM)goly napisał(a): Podobna dyskusja przepadla razem z WD czy odbyla sie juz tutaj?

@Burn - w A kowadelka tez sa na srubkach, nie trzeba gmerac paluchami, jak w specach.
@imperfect - ktos inny z kolei mowil cos zgola odwrotnego w tym temacie, wiec...

Mialem alu(?)-standard ferdka, mam mosieznego A:
- bas dostal pozytywnie rozumianej "sztywnosci" - manualnie i w brzmieniu
- doszlo wiecej "szatana" - jak chcialem powarczec dawalem 100% bridge i mocno przy gryfie. Jak zrobilem to po wymianie mostka, to zrobilem wielkie oczy (o ile mozna tak mowic w moim przypadku), zaczalem kiwac z uznaniem glowa, a z ust wydobylo mi sie "Oooooo...!"
- to bylo juz jakis czas temu i ciezko mi o konkrety. Grunt, ze bardzo jestem bardzo kontent, wszystko sie zrobilo bardziej zwarte, nie moge znalezc lepszego okreslenia Wink

standard Fendera to raczej zagięta stalowa blaszka niż alu. Wymieniłeś blaszkę na masywny, ciężki most. A to co ja napisałem to własne doświadczenia, dotyczące różnic między identycznymi mostkami, różniącymi się materiałem z którego zostały zrobione.
Odpowiedz
#17
Owszem, piszemy o czym innym, tylko w poprzednim temacie o mostkach ktos uwazal dokladnie odwrotnie w kwestii, o ktorej Ty sie wypowiadales i o to mnie sie rozchodzilo Wink
O ile dobrze pamietam, natyrliś. Nie upieram sie, ja kwestie mostkowe mam z glowy Emotka_2755
Odpowiedz
#18
Groza rozumiem, że chodzi Ci o zakupy w Mayo i dla tego wybierasz między Hipshotami...

Miałem praktycznie wszystkie mostki znanych firm jakie są na rynku - garść obserwacji

1. Imo najlepszym mostkiem do gitar fenderopodobnych jest badass II z ręcznie profilowanymi siodełkami. Gra on najbardziej powiedzmy "muzykalnie" to znaczy, że balans ataku do sustainu żywość brzmienia, balance dołu do środka i góry, ilość drgań przekazywanych na dechę i wracających na strunę są idealnie dobrane w tzw złotym środku słychać to na sucho i w miksie.

2. Najgosze mostki z markowych produkuje niestety shaller zarówno 3D jak i M2000 odbierają rezonansu instumentowi rozpadają się i przestawiają w trakcie normalnego użytkowania powodują podbicie niezbyt potrzebnego dołu i brzydkich alikwotów w górze pasma. ...To, że Alex Al ma go swoim fenderze niewiele zmienia... on może grać na kiju od szczotki i tak zabrzmi...

3. blaszak fenderowki brzmi bardzo żywo i środkowo z ciepłym nienapompowanym dołem, o ile jest to blaszak stary z lat 70siątych i wcześniej - były robione z innej stali i mają się nijak do mostków np w japończykach i współczesnych fenderach, które brzmią głuchawo niestety.

4. aluminium nie polecam słyszałem Hipshota a w Drozdzie i kilku lutniczych basach i brzmiał kiepsko owszem akcentował środek zwłaszcza wyższy, ale nie był to ten warczączy środek znany nam ze starych fenderów tylko pasmo, które znikało pod kapelą i bass zaczynał brzmieć samym dołem i zamulać.

5. Hipshota B słyszałem w Alleva Coppolo - nie oszalałem z zachwytu... znowu nie było charakterystycznego fenderowatego środka

6. Hipshota A w wersji mosiężnej mam w zielonym preclu ellite wcześniej był tam Badass II ale się nie mieścił (odstawał od wyprofilowanego korpusu) wyśle Ci sample porównawcze Badassa II do Hipshota które kiedyś nagrałem - (były na starym WD bo Igor je wrzucił) różnice są dość wyraźne Hipshot brzmi głośniej, bass lepiej rezonuje ma więcej góry, dołu, sustainu i ataku - ale prawda jest też taka, że tego dobra wszelakiego może jest zbyt dużo - to miał być precel na sterydach do klekotania w rockandrollu, więc wszystko się tam zgadza ale np gdy miał być wykorzystywany do bardziej tradycyjnych brzmień zdecydowanie wybrałbym BAII. Hipshot a w basach Kuby i dr Szelmy (lżejszych od mojego precla) sprawia się rewelacyjnie - tam ta masa była bardzo potrzebna - warto więc rozpatrzyć konkretny przypadek - na podstawie próbek które pamiętam wydaje mi się, że twojej jabbie nie zaszkodziło by trochę góry więcej więc Hipshot A w wersji mosiądz może być świetnym rozwiązaniem - w tym konkretnym przypadku lepszym niż ba II

7. ABM brzmi bardzo podobnie do Hipshota a w wersji mosiężnej

8. Różnica czasowa dla zmiany strun tzw "szybkiej" i przez korpus wynosi jakieś 10 sec dla całego setu, jeśli więc zmieniasz mostek tylko z tego powodu a nie dla wpływu na brzmienie to może szkoda zachodu...


1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#19
groza juz od paru lat pisze, ze NIENAWIDZI przewlekac strun przez mostki bez toploadu, wiec badassa pewnie sobie nie zakupiWink
Odpowiedz
#20
Ja tak czytam i czytam te mądrości.... i podziwiam Was, że potraficie wychwycić, która składowa brzmienia całego instrumentu to mostek. No bo jak mroku wrzucił inny most do tego samego basu i nagrał w tych samych warunkach to okej - test niemalże laboratoryjny.
Ale Alfik piszesz obszernie o różnych mostkach, ale w kontekście zupełnie innych basów, inaczej wykonanych, z innych drewienek itp. Np. punkt 3. o mostkach Fendera - skąd wiesz, że to mostek z lat 70 sprawia, iż bas brzmi "bardzo żywo i środkowo z ciepłym nienapompowanym dołem" a nie ówczesne drewno, technologia itp.
Żeby nie było - nie ma w moim pytaniu żadnej ironii czy podśmiechujków, po prostu ciekawość.

Ostatnio ktoś pytał mnie o mostek z mojej Jabby. Mogłem opowiedzieć mu o walorach użytkowych, ale jak on wpływa na brzmienie to średnio. No bo na jakiej podstawie? Nie wiem na ile to drewno, przystawki a na ile mostek a na ile brak płytki...
Fender Jazz Bass MIJ 75RS | Fender PB-555 Boxer MIJ -> Line 6 Relay G50 -> PolyTune -> Aphex Punch Factory -> Aguilar Agro -> Dunlop 105Q -> EBS HD350 -> EBS ProLine 410

Odpowiedz
#21
pecu mam około 8 blaszaków stary z 68 roku 2 z początku lat 80 siątych kilka japońskich kilka noname - i po prostu sprawdzam dodatkowo mam stary no name klonowy korpus JB w wyrzezanym basenem na pickupy i wszystkimi możliwymi dziurami pod mostek i sprawdzam jak co brzmi poza tym np obszerne testy mostków w swojej pracowni robił np Piotr Zakrzewski - sami opracowali nawet zajebisty mostek.
W moim Sienna Jazz Basie było już 6 blaszaków, 2 shallery, 2 gotohy, dwa wilkinsony, ABM, Hipshot A w dwóch wersjach i Badass 2 - ostał się badass 2. O kontekscie innych basów pisałem aby podkreślić, że słyszałem te mostki także w innych instrumentach - aby nie wyciągać wniosków tylko na podstawie jednego przypadku. Osobiście w swoim basie nie testowałem jedynie Hipshota B ale pewnie kiedyś nadrobię.

1978 MIA Fender Jazz Bass Ash Maple BA II, 1973 MIA Fender Jazz Bass Fretless Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Alder Rosewood BA II, 1979 MIA Fender Precision Bass Ash Rosewood BA II, 1972/1988 Custom Fender/Ibanez Jazz Bass Fretless BA II-> Phil Jones, Monster and George'L Cables -> Futube Custom Preamp, Futube modified: DEMETER HBP-1 Tube Bass Preamplifier, SWR SM900, SWR GrandPrix, SWR Interstellar Overdrive; Ampeg SVT II Pro, Marshall JMP1, Fender MB1200 PowerAmp; Groove Tubes SE II, 1970 Hiwatt DR103, 1975 Sound City 50B Plus -> Aguilar GS 210, Aguilar GS 410, Aguilar GS 115, Hiwatt Custom 4x12, Fender ToneMaster Custom Shop 2x12 with Fane Spk, Fender Rumble Custom Shop 4x10, Ampeg SVT-810AV, SOS Audio Upgrades Buss Compressor

[Obrazek: 1218859243852_f.jpg]
Odpowiedz
#22
(11-10-2010, 12:16 PM)Alfik napisał(a): W moim Sienna Jazz Basie było już 6 blaszaków, 2 shallery, 2 gotohy, dwa wilkinsony, ABM, Hipshot A w dwóch wersjach i Badass 2 - ostał się badass 2.

Ok, to do mnie trafia Smile Dzięki za wyjaśnienia Emotka_2755
Fender Jazz Bass MIJ 75RS | Fender PB-555 Boxer MIJ -> Line 6 Relay G50 -> PolyTune -> Aphex Punch Factory -> Aguilar Agro -> Dunlop 105Q -> EBS HD350 -> EBS ProLine 410

Odpowiedz
#23
Dzięki za obszerną wypowiedź. Sound jak poprawi to fajnie, chodzi o to raczej by nie popsuł - nie stawiam na to, że się cokolwiek zmieni.

(11-10-2010, 01:07 AM)Alfik napisał(a): 8. Różnica czasowa dla zmiany strun tzw "szybkiej" i przez korpus wynosi jakieś 10 sec dla całego setu, jeśli więc zmieniasz mostek tylko z tego powodu a nie dla wpływu na brzmienie to może szkoda zachodu...

Wynosi dużo więcej - mam bas taki i taki i zmieniam struny non stop - czyszczę je czasami 3 razy w tygodniu. Mam to samo co pilich, zabijam struny w trybie turbo, i co gorsza lubię najbardziej sound NOWYCH (nowych tzn. wyjętych z pudełka 10 minut temu). U mnie dadario wytrzymują jedną próbę - niecierpięęę! Zresztą ostatnio Olszak mnie przy miksach zapytał czy jeden konkretny numer nagrywałem przed zmianą strun czy co, bo brzmią jak stare. A ten numer nagrałem na końcu, jako piąty - grania faktycznie to było może 2 godziny, struny nówki sztuki.
Odpowiedz
#24
Ja kiedyś za sugestią Solartrona wybrałem zamiast schallera 2000 taki most http://shop.mayones.com/produkt_sklep.ht...5P&menu=-1 i cholernie nie żałuję. Ma wszystko na czym mi zależało, super sustain, top-load i w dodatku dostałem w promocji wersję z piezo w cenie bez piezo. Ale do typowego jazza, chyba tak jak prawi Alfik wybrałbym badass II. Wyżej dupy nie podskoczysz ;)

Cytat:Mam to samo co pilich, zabijam struny w trybie turbo

Też czasem tak mam, raz gram dwa tygodnie i dalej dzwoni, a czasem zabiję w przeciągu 3 godzinnej próby i do prania. Nie ma to nic wspólnego z higieną ;)
Odpowiedz
#25
(11-10-2010, 12:16 PM)Alfik napisał(a): pecu mam około 8 blaszaków stary z 68 roku 2 z początku lat 80 siątych kilka japońskich kilka noname - i po prostu sprawdzam dodatkowo mam stary no name klonowy korpus JB w wyrzezanym basenem na pickupy i wszystkimi możliwymi dziurami pod mostek i sprawdzam jak co brzmi poza tym np obszerne testy mostków w swojej pracowni robił np Piotr Zakrzewski - sami opracowali nawet zajebisty mostek.
W moim Sienna Jazz Basie było już 6 blaszaków, 2 shallery, 2 gotohy, dwa wilkinsony, ABM, Hipshot A w dwóch wersjach i Badass 2 - ostał się badass 2. O kontekscie innych basów pisałem aby podkreślić, że słyszałem te mostki także w innych instrumentach - aby nie wyciągać wniosków tylko na podstawie jednego przypadku. Osobiście w swoim basie nie testowałem jedynie Hipshota B ale pewnie kiedyś nadrobię.

A jaki mostek widziałbyś w body z jesionu z klonowym topem i grafitowym gryfem (mówię o replice Stingraya 5)? Chodzi mi o wykończenie niklowe...
(osobiście bardzo podobają mi się mosty w stylu Hipshot A z mosiądzu - mam podobny w jazz basie)
Odpowiedz
#26
mam na sprzedanie badass killera - babicz - poszukaj w googlach - warto sie tym zainteresowac, z tym ze mam taki model do 4ki
Odpowiedz
#27
(02-27-2011, 10:34 PM)Mateusz napisał(a): mam na sprzedanie badass killera - babicz - poszukaj w googlach - warto sie tym zainteresowac, z tym ze mam taki model do 4ki

Mroku, a Ty masz obczajkę czy Leo Quan robi z mosiądzu w wersji niklowanej (taki do piątki)? Mam problem, bo przez te cholerne Schallery, co już siedzą w gryfie, ograniczony jestem do wykończenia niklowanego... Możliwości mocno się zawężają tym samym - jednocześnie nie chce pchać byle gówna... Kluczy nie mogę wymienić na inne (ale to tak niezależnie od wszystkiego).

Edit:

Z jakiego stopu jest Badass V - kto wie (alu czy mosiądz)? Co myślicie o Schaller 3D-5 (on chyba stalowy jest)? Poza tymi dwoma coś jeszcze niklowanego (Schaller 2000 nie chcę)?
Odpowiedz
#28
[Obrazek: 22ayc9.jpg]

Właśnie do mnie leci. Mosiężny. Zobaczymy jak wpłynie podmianka za ten kawałek blaszki fenderowskiej
Ibanez Blazer-Maruszczyk Elwood--AMP BH420--112 NoisyBox(Fatailpro)--Aphex Punch factory-Chaos Hotcake drive.
Odpowiedz
#29
hał macz i gdzie kupiłeś? Big Grin jak nie chcesz tutaj, to dawaj na PW Smile
Odpowiedz
#30
to jest direct replacement na fenderowski rozstaw śrub?
jeden z najładniejszych mostków ever!
ja zdecydowałem się jednak na A do jazza
Chcesz nagrać naturalnie brzmiącą płytę? zapraszam: BurningTonesStudio

Uprzejmie informuję iż zespół Resin nie wystąpi w najbliższej edycji Mam Voice be the Idol, gdyż w godzinach emisji nie wolno spożywać środków odurzających, zaś regulaminowy czas pozwoliłby wyłącznie na zagranie intro.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości